تدوین مدل کسب و کار نوآورانه و اخلالگر

تدوین مدل کسب و کار نوآورانه و اخلالگر
توضیحات دوره :
مدل کسب و کار یک سند یا استراتژی است که به طور خلاصه نحوه طراحی و ارائه ارزش یک کسب و کار یا سازمان به مشتریان خود را بیان می کند. در ساده ترین شکل ، مدل کسب و کار اطلاعاتی را در مورد بازار هدف سازمان ، نیاز بازار و نقشی که محصولات یا خدمات سازمان در تأمین این نیازها بازی می کنند ، ارائه می دهد. 
بنابراین نوآوری در مدل کسب و کار فرایندی را توصیف می کند که در آن سازمان مدل کسب و کار خود را تنظیم می کند. غالباً ، این نوآوری منعکس کننده یک تغییر اساسی در نحوه ارائه ارزش یک شرکت به مشتریان خود است  ، چه از طریق توسعه جریان های درآمد جدید یا کانال های توزیع. 
همانطور که تجربه سازمان های موفق نشان می دهد ، این روند در صورت در کنترل بودن می تواند فوق العاده هیجان انگیز و تأثیرگذار باشد. با این حال هنگامی که نیاز به نوآوری در مدل کسب و کار توسط نیروهای بیرونی اجبار می شود ، می تواند کاملاً اخلال گر یا Disruptive هم باشد. 
به عنوان مثال ، امروزه ویروس کرونا باعث تحولات عظیمی در اقتصاد ملی و جهانی شده است. بسیاری از شرکت ها مجبور هستند برای مقابله با این چالش ها ، نوآوری کرده و مدل های تجاری خود را متناسب کنند ، در غیر این صورت خطر قربانی شدن در این تغییرات شدید آنها را تهدید می کند. اینجاست که نقش تدوین مدل کسب و کار نوآورانه و اخلال گر یا Disruptive نقش خود را نشان می دهد.


این دوره با سرفصل های تعریف شده ارائه خواهد شد .
البته محتوی ارائه شده در هر فصل متناسب با نیازمندی های سازمان مورد نظر و ملزومات حوزه کاری آن سازمان شخصی سازی خواهد شد .


سرفصل ها  :

* درک ساختار مدل های کسب و کار
* تهیه پرسونای مشتری و تاثیر آن در مدل کسب و کار
 * تغییر در مدل های کسب و کار 
* شناخت روندهای نوآوری در مدل کسب و کار فعلی سازمان
* بررسی رویکردهای ایجاد مدل های کسب و کار جدید 
* بررسی مدلهای کسب و کار چابک و ناب
* نمونه های مدل های کسب و کار 
* تحلیل پیامدهای استراتژی تغییر مدل کسب و کار
* پیاده سازی و به روز آوری مدل های کسب و کار جدید 


ساعت و زمان برگزاری با توجه نیازمندی و اعلام سازمان مورد نظر قابل برنامه ریزی بوده و حداکثر ظرفیت دوره 15 نفر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید با شماره های 42710175-42710189-021 در ارتباط باشید.
باسپاس
مدیریت توسعه دانش  گروه رسانه ای دنیای اقتصاد