راه اندازی دفتر مدیریت پروژه PMO (Project Management Office)

راه اندازی دفتر مدیریت پروژه PMO (Project Management Office)
توضیحات دوره :
طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌ها، ضعف مشهود کیفی پروژه‌های اجراشده، هزینه تمام‌شده بسیار بالای پروژه‌ها نسبت به برآوردهای اولیه و … را می‌توان به‌ عنوان بخشی از زنجیره مشکلات مهم پروژه‌های کشور برشمرد. اما مشکل دیگری که گریبان‌گیر سازمان‌های پروژه محور شده است، انجام هم‌زمان چندین پروژه می‌باشد. پیچیدگی مدیریت هم‌زمان تمامی منابع و دانش پروژه‌ها و به تبع آن تاثیر عملکرد پروژه‌ها بر نتایج نهایی سازمان‌ها روزبه‌روز در حال افزایش‌ است و سازمان‌ها می‌بایست به دنبال یافتن راهکاری جهت اتمام سریع، ارزان و بهتر تمامی پروژه‌های خود باشند.
این مشکلات و بسیاری دیگر از این دست مشکلات، مدیران را به فکر ایجاد واحدی مستقل در بدنه سازمان خود با نام «دفتر مدیریت پروژه (Project Management Office-PMO) انداخت تا بتوانند علاوه بر پوشش ضعف‌های مذکور، از این واحد به عنوان یک رکن اساسی در توانمندسازی و ایجاد موفقیت در پروژه‌ های خود بهره جویند؛ تا جایی که ایجاد این دفتر، بهترین راه حل و مهمترین پدیده مدیریت پروژه در دهه اخیر شناخته شده است.
با توجه به این‌که دفاتر مدیریت پروژه، مرکز راهکارهای مدیریت پروژه در داخل سازمان هستند، لذا‌ ایجاد و به‌کارگیری آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. در حقیقت دفتر مدیریت پروژه یکی از اقداماتی است که می‌تواند به‌ منظور متمرکز‌سازی و ایجاد نظامی یکپارچه در فرآیند‌های مدیریت پروژه سازمان به‌کار برده شود.در صورت استقرار دفتر مدیریت پروژه در کنار سایر بخش‌های سازمان می‌توان از بهبود عملکرد پروژه‌ها در زمینه‌های مختلفی چون محدوده، کیفیت، هزینه، زمان و رضایت مشتریان اطمینان حاصل نمود. در ‌این‌گونه دفاتر سعی شده است تا با ترغیب پروژه‌ها به استفاده از فرایندها، رویه‌ها و ابزارهای سازگار و کارآمد در مدیریت پروژه، منافع سازمان را چه ازلحاظ معیارهای کمی و چه ازلحاظ شاخص‌های کیفی تضمین کرد.


این دوره با سرفصل های تعریف شده ارائه خواهد شد .
البته محتوی ارائه شده در هر فصل متناسب با نیازمندی های سازمان مورد نظر و ملزومات حوزه کاری آن سازمان شخصی سازی خواهد شد .



سرفصل ها :
آشنایی با هرم استاندارد، متدولوژی و سیستم های مدیریت پروژه
آشنایی با فرایندهای مدیریت پروژه سنتی، چابک و هایبرید
تبیین نقش دفتر مدیریت پروژه PMO در هریک از متدولوژی های اجرای پروژه (سنتی، چابک و هایبرید)
 PMO چیست؟ تفاوت آن با PgMO و PfMO و PPPO چیست؟
 مزایای ایجاد دفتر مدیریت پروژه (PMO)
کارکردهای عمومی دفتر مدیریت پروژه چیست؟
کارکردهای اختصاصی دفتر مدیریت پروژه چیست؟
آشنائی با انواع دفتر مدیریت پروژه (پشتیان، کنترلی و راهبردی)
چالش ها و راهکارهای ایجاد و پیاده سازی دفتر مدیریت پروژه
رهبری تغییر (مدیریت تحول ایجاد PMO در سازمانها)
شاخصهای مهم پروژه برای  PMO
جمع آوری داده های پروژه توسط PMO
تحلیل گزارشات پروژه توسط PMO
اقدامات عملی در راستای بهبود PMO


ساعت و زمان برگزاری با توجه نیازمندی و اعلام سازمان مورد نظر قابل برنامه ریزی بوده و حداکثر ظرفیت دوره 15 نفر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید با شماره های 42710175-42710189-021 در ارتباط باشید.
باسپاس
مدیریت توسعه دانش  گروه رسانه ای دنیای اقتصاد