مدیریت پروژه نوین براساس استاندارد PMBOK 7 - 2021

مدیریت پروژه نوین  براساس استاندارد  PMBOK 7 - 2021
توضیحات دوره :

موسسه PMI، هر 3 تا 5 ساله، تحقیقات آماری را انجام می دهد تا مطمئن شود تخصص مدیریت پروژه، بصورت عملی در پروژه ها، بکار گرفته می شود. نتایج آخرین بررسی های موسسه PMI، مطابق با انتظارات نبوده است. تاثیر روندهای نوظهور و نحوه مسئولیت مدیران پروژه در فضای کسب و کار ( مانند تحولات دیجیتال، چابکی کسب و کارها و …) تغییرات شگرفی کرده است که این امر تغییرات استاندارد PMBOK نسخه هفتم و همچنین مهم ترین آزمون بین المللی مدیریت پروژه یعنی PMP را رقم زده است.

بنابردلایل بالا و با توجه به این موضوع که مدیریت پروژه در ابعاد و حوزه های جدید، در حال توسعه است، موسسه PMI به عنوان یکی از مراجع اصلی مدیریت پروژه در دنیا، تغییرات زیادی را از سال 2019 در دستور کار خود قرار داده است. این موسسه در اوایل سال 2019، با تغییر مرکز آزمون های خود از Prometric به Pearson VUE ، امکان شرکت در 2 آزمون دستیار/ دیپلم مدیریت پروژه (CAPM) و متخصص مدیریت چابک (ACP: Agile Certified Practitioner) را بصورت آنلاین و از منزل یا محل کار (از 12 فروردین 1398، در اختیار علاقمندان قرار داد.

این موسسه، در ادامه تغییرات تخصص مدیریت پروژه، نوک پیکان خود را بر استاندارد مدیریت پروژه (PMBOK) و گواهینامه PMP نشانه گرفته است. چرا که علاقمندان به کسب گواهینامه بین المللی متخصص حرفه ای مدیریت پروژه PMP: Project Management Professional از سال 2020، باید مجهز به مهارت های جدیدی شوند.

این کار باعث می شود تا بتواند نتایج مدیریت پروژه موفق خود را با رویکرد و متدولوژی مناسب و مخصوص همان پروژه، یعنی متدولوژی های  (آبشاری / قابل پیش بینی، چابک / اجایل و ترکیبی / هیبریدی) تحویل مشتری و کارفرمای پروژه دهند.

هدف از برگزاری این دوره، آشنائی شرکت کنندگان با این استاندارد و تغییرات ایجاد شده در PMBOK-V7 نسبت به نسخه قبلی PMBOK-V6می باشد. همچنین ایجاد مبنای مشترک برای درک و تحویل پروژه و نیز شناخت سیستم ارزش مدار تحویل پروژه  با رویکردهای (آبشاری / قابل پیش بینی، چابک / اجایل و ترکیبی / هیبریدی)از دیگر اهداف این دوره می باشد.

در این دوره، ضمن تبیین سیستم تحویل ارزش در پروژه از طریق مدیریت پروژه، اصول 12 گانه تحویل پروژه و همچنین محدوده های عملکردی 8 گانه مدیریت پروژه با رویکرد جدیدی که در استاندارد PMBOK-V7 طراحی شده است ، جهت مدیریت پروژه به روش های آبشاری، چابک و ترکیبی در پروژه های مرتبط را از طریق ارائه مثالهای واقعی،آموزش داده می شود.


این دوره با سرفصل های تعریف شده ارائه خواهد شد .
البته محتوی ارائه شده در هر فصل متناسب با نیازمندی های سازمان مورد نظر و ملزومات حوزه کاری آن سازمان شخصی سازی خواهد شد .


سرفصل ها :

    آشنایی با PMBOK7
    مروری بر PMBOK-V6
    بررسی تغییرات اساسی PMBOK7 نسبت به PMBOK-V6
    بررسی هرم قبلی و جدید مدیریت پروژه
    چوب امدای کسب و کار در PMBOK7
    تفاوت Output و Outcome در مدیریت پروژه
    مرور 3 متدولوژی اجرای پروژه (آبشاری / قابل پیش بینی، چابک / اجایل و ترکیبی / هیبریدی)
    بررسی تفاوت های 3 متدولوژی اجرای پروژه (آبشاری / قابل پیش بینی، چابک / اجایل و ترکیبی / هیبریدی)
    معرفی فصول استاندارد PMBOK7
    تغییرات مفهومی PMBOK7 (عملیاتی و کاربردی شدن-تحویل پروژه-رسیدن به نتایج نهائی.و نقطه سر به سر پروژه)
    ارتباط PMBOK7 با سایر استانداردها و متدولوژی ها (BABOK:‌استاندارد تحلیل کسب و کار مربوط به موسسه IIBA کانادا – متدولوژی های سبک وزن و کامل چایک (Agile Light Weight & Agile Fuller Approach). – ITIL: چارچوب مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و …)
سیستم تحویل ارزش در PMBOK7
    اجزای سیستم تحویل ارزش
    تعریف پروژه و مدیریت پروژه در سیستم تحویل ارزش
    ذی نفعان پروژه در سیستم تحویل ارزش
    نقش شاخص های محیطی کسب و کار (EEFs) در سیستم تحویل ارزش
    نقش دارایی های فرایندهی سازمان (OPAs) در سیستم تحویل ارزش
    نقش مدیریت پروژه، مدیریت طرح، مدیریت پورتفولیو و مدیریت محصول در سیستم تحویل ارزش
    تبیین سیستم تحویل ارزش در پروژه براساس PMBOK7 و ارتباط آن با تحویل ارزش در چابک (ارزیابی، برنامه ریزی، تحویل، تایید، پیگیری و گزارش ارزش)
اصول 12 گانه تحویل پروژه
محدوده های عملکردی 8 گانه مدیریت پروژه
اجرائی کردن PMBOK7 در عمل


ساعت و زمان برگزاری با توجه نیازمندی و اعلام سازمان مورد نظر قابل برنامه ریزی بوده و حداکثر ظرفیت دوره 15 نفر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید با شماره های 42710175-42710189-021 در ارتباط باشید.
باسپاس
مدیریت توسعه دانش  گروه رسانه ای دنیای اقتصاد